• Aller à la recherche
  • Aller au texte
  • Aller au menu
  • Institutes & lab
    • EU*ASIA Institute
    • Family Business Institute
    • Sustainable Transport & Mobility Institute
    • Digital Transformation Institute
    • Behavioral and Experimental Lab
  • Blogs
    • The European Notepad – Albrecht Sonntag
    • Philosophy & Business Ethics – Alain Anquetil’s Blog
  • Contact us
  • About us
Follow us on YoutubeFollow us on TwitterJoin us on LinkedIn
  • en
    • fr
ESSCA Knowledge
Skip to content
Main menu
Menu

All ESSCA Knowledge posts

Choose a topic:
Science & Innovation
Digital & AI
Marketing & Strategy
CSR & Sustainable Development
Economy & Finance
Leadership & Management
Research institutes & lab
  • EU*Asia Institute de l'ESSCA - intégration européenne, relations UE-Asie, développement durable, politique spatiale
    EU*ASIA Institute
  • Institut des Entreprises Familiales de l'ESSCA
    Family Business Institute
  • Sustainable Transport & Mobility Institute
  • Digital Transformation Institute
  • Behavioral and Experimental Lab
Blogs
  • The European Notepad – Albrecht Sonntag
  • Philosophy & Business Ethics – Alain Anquetil’s Blog
Publications
  • Books
  • Case studies
  • White papers
Media
  • Podcasts
  • Videos
About us
  • About us
  • Essca.fr
  • Contact us
Search
Home> All posts>Posts articles

Posts articles

How can luxury goods companies increase sales of eco-friendly products? The study "Can luxury attitudes impact sustainability? The role of desire for unique products, culture, and brand self-congruence." addresses this question and identifies ways to promote the acceptance and consumption of eco-luxury.
Overcoming consumer resistance to sustainable luxury goods
24 Mar 2023
Sihem DEKHILI
Are effective altruism and OpenAI incarnations of utilitarian thinking?
18 Mar 2023
Alain ANQUETIL
Greening the Greenwashers: Krombacher, a German brewery engaged in an initiative with the World Wildlife Fund in which it promised that for each crate of beer sold, one square metre of rainforest would be protected.
External link
CSR & Sustainable Development
Greenwashing as a tool for positive change
16 Mar 2023
Dejan Glavas, Gilles Grolleau
Tribune par Camila Villard Duran pour Le Monde des Grandes Ecoles : Monnaie : le privilège exorbitant du dollar est-il menacé par les CBDC ?
External link
Economy & Finance
Monnaie : le privilège exorbitant du dollar est-il menacé par les CBDC ?
15 Mar 2023
Camila VILLARD DURAN
Vidéo FNEGE à propos des "Ateliers d'Eclairage positif" par les professeures Sihem Dekhili et Béatrice BELLINI
Marketing & Strategy
Se former par « Les ateliers d’éclairage Marketing positif »
6 Mar 2023
Sihem DEKHILI
Dans son article pour The Conversation, Alice Crépin et son co-auteur Camille Lacan
External link
Marketing & Strategy
#deinfluencing : quand les internautes disent non aux influenceurs !
3 Mar 2023
Alice CREPIN
Vidéo Xerfi "Elaborer une stratégie pour un territoire : principes et outils" avec Juliette Evon pour Xerfi Canal
Elaborer une stratégie pour un territoire : principes et outils
20 Feb 2023
Juliette EVON
The moral value of applause during Volodymyr Zelenskyy’s visit to the European Parliament
17 Feb 2023
Alain ANQUETIL
Inter
Addiction aux jeux : la Corse au tapis ? 
16 Feb 2023
Françoise Ferré, Eric Rigamonti - Cahier d'exercices en comptabilité - Editions Studyrama
Cahier d'exercices en comptabilité
15 Feb 2023
Françoise FERRE, Eric RIGAMONTI
Interview de professeure Sihem DEKHILI pour stripfood.fr - Agro-alimentaire : Marketing durable, peut-on vraiment favoriser une consommation plus durable ?
External link
Marketing & Strategy
Agro-alimentaire et marketing durable, peut-on vraiment favoriser une consommation plus durable ?
14 Feb 2023
Sihem DEKHILI
Pour la 5e année, retrouvez chaque semaine les éditos politiques d'Albrecht Sonntag sur Euradio!
Podcast
Les éditos politiques sur Euradio - Saison 2022/2023
10 Feb 2023
Albrecht SONNTAG

Posts navigation

« First ‹ Previous 1 2 3 … 11 Next › Last »

knowledge : Useful when shared

Subscribe to receive our monthly selection of articles

"*" indicates required fields

Vie privée*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Follow us:

Follow us on YoutubeFollow us on TwitterJoin us on LinkedIn
  • Angers
  • Aix-en-Provence
  • Bordeaux
  • Lyon
  • Paris
  • Strasbourg
  • Budapest
  • Shanghai
©2022 ESSCA
  • Legal notice
  • Site map
  • Privacy policy
  • Manage Cookies
Back to Top