• Aller à la recherche
  • Aller au texte
  • Aller au menu
  • About us
Follow us on YoutubeJoin us on LinkedIn
  • en
    • fr
ESSCA Knowledge
Skip to content
Main menu
Menu

All ESSCA Knowledge posts

Choose a topic:
Science & Innovation
Digital & AI
Marketing & Strategy
CSR & Sustainable Development
Economy & Finance
Leadership & Management
Publications
  • Books
  • Case studies
  • White papers
Media
  • Podcasts
  • Videos
About us
  • About us
  • Essca.eu
  • Contact us
Research institutes & labs
  • Menu - ESSCA's Institute "IA for Sustainability"
    AI for Sustainability Institute
  • Visuel menu - Behavioral and Experimental Lab - ESSCA
    Behavioral and Experimental Lab
  • ESSCA's Data Lab
    Data Lab
  • Visual menu - Digital Transformation Institute at ESSCA
    Digital Transformation Institute
  • Visuel menu - EU*Asia Institute - ESSCA
    EU*ASIA Institute
  • Institut des Entreprises Familiales de l'ESSCA
    Family Business Institute
  • Institut MECE - Mode éthique et consommation écologique de l'ESSCA - Sihem Dekhili
    Institute for Ethical fashion and ecological consumption – MECE
  • Visuel menu - Sustainable Transport and Mobility Institute at ESSCA
    Sustainable Transport & Mobility Institute
Blog
  • Philosophy & Business Ethics – Alain Anquetil’s Blog
Search
Home> All posts>Family Consumption Prospective Chair

Family Consumption Prospective Chair

The mission of the ESSCA Chair in Prospective Family Consumption is to understand and support the social, managerial and technological transformations that affect children, young people and their parents, based on the analysis of individual and collective behaviour, and through innovation management.

Jouets - Illustration de l'article "La location de jouets, une nouvelle tendance" par Elodie Jouny-Rivier pour The Conversation
Marketing & Strategy
La location de jouets, une nouvelle tendance
5 Jul 2024
Elodie JOUNY-RIVIER
Illustration de l'article "Co-créer le futur avec les enfants via une plateforme communautaire" par Elodie Jouny-Rivier (ESSCA)
Marketing & Strategy
Co-créer le futur avec les enfants via une plateforme communautaire
2 Jul 2024
Elodie JOUNY-RIVIER
Enfant qui lit - Illustration pour l'article "Bugali : Réinventer l’expérience de lecture pour les enfants" par Elodie Jouny-Rivier pour Survey Magazine
Marketing & Strategy
Bugali : Réinventer l’expérience de lecture pour les enfants
15 Apr 2024
Elodie JOUNY-RIVIER
Illustration de l'article "Concours de crowdsourcing : comment dire non à une idée sans détruire la relation avec les participants ?" sur The Conversation
Marketing & Strategy
Concours de crowdsourcing : comment dire non à une idée sans détruire la relation avec les participants ?
8 Apr 2024
Elodie JOUNY-RIVIER
Illustration de l'article « Enfants influenceurs » : est-ce bien raisonnable ? par Elodie Jouny-Rivier - Marketing ESSCA
Marketing & Strategy
« Enfants influenceurs » : est-ce bien raisonnable ?
5 Mar 2024
Elodie JOUNY-RIVIER
Illustration de l'article : Parents influenceurs : où comment toucher un segment de marché très convoité 
Par Elodie JOUNY-RIVIER et Douniazed FILALI-BOISSY
Marketing & Strategy
Les « influenceurs familles », précieux ambassadeurs des marques sur le marché convoité des jeunes parents
5 Mar 2024
Elodie JOUNY-RIVIER
Illustration pour l'article "Réalisons nos rêves ! Plongeons dans l’univers de la co-création de jouets" par Elodie Jouny-Rivier
Marketing & Strategy
Réalisons nos rêves ! Plongeons dans l’univers de la co-création de jouets
1 Mar 2024
Elodie JOUNY-RIVIER

Knowledge : Useful when shared

Follow us:

Follow us on YoutubeJoin us on LinkedIn
  • France
  • China
  • Hungary
  • Luxembourg
  • Spain
©2022 ESSCA
  • Legal notice
  • Site map
  • Privacy policy
  • Manage Cookies
Back to Top